Re:biznes

9 artykułów na temat e-commerce, które powinieneś przeczytać

Jeśli stawiasz pierwsze kroki w e-commerce, zacznij od przeczytania tych 9 artykułów. Zebraliśmy w nich

Jeśli stawiasz pierwsze kroki w e-commerce, zacznij od przeczytania tych 9 artykułów. Zebraliśmy w nich najważniejsze informacje, zaczynając od pomysłu na biznes, przez marketing i sprzedaż, a kończąc na obsłudze posprzedażowej. Artykuł powstał we współpracy z firmą cyber_Folks.

1. Pomysł na biznes – własny sklep internetowy. Co w nim sprzedawać?

Zakładając własny biznes online, warto rozważyć stworzenie sklepu internetowego. Sklep online jest skalowalny, odporny na kryzysy i nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Pytanie tylko, co w nim sprzedawać?

Popularne produkty w polskim e-commerce obejmują odzież, obuwie, kosmetyki, książki i filmy. Jednak warto rozważyć również mniej popularne kategorie, które mogą przynieść sukces, szczególnie w niszy rynkowej, a także wejść w produkty cyfrowe.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak znaleźć pomysł na biznes online?
  • Jak wybrać odpowiedni asortyment dla sklepu internetowego?
  • Dlaczego warto łączyć sprzedaż produktów fizycznych z cyfrowymi?

Link do tekstu.

2. Ślub, szydełko i glina. Jak Motki Dobromirki, Ślubne Bzdety i Cerata Studio weszły do e-commerce? Poznaj ich historię

Rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce, warto przyglądać się tym, którzy już osiągnęli sukces lub przynajmniej są o krok przed nami. Dlatego polecam poznać historie firm Motki Dobromirki, Ślubne Bzdety i Cerata Studio.

Zaczynając od marzenia o własnym biznesie, przez trudności i wyzwania, aż po sukces na rynku internetowym, ich historie pokazują, jak wiele można osiągnąć, mając pomysł i determinację. W tekście znajdziesz przydatne wskazówki i inspiracje.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie wyzwania po drodze napotkali jego bohaterowie?
  • Jakie narzędzia i strategie można wykorzystać, aby odnieść sukces w e-commerce?
  • Dlaczego wsparcie techniczne i emocjonalne jest ważne dla właścicieli sklepów internetowych?

Link do tekstu.

3. 3 decyzje, które musisz podjąć przed uruchomieniem sklepu internetowego

Podczas przygotowywania się do uruchomienia sklepu internetowego, trzeba podjąć wiele decyzji, w tym wybrać odpowiednią platformę sklepową, model sprzedaży i dostawcę usług hostingowych.

Opcje masz trzy: dedykowane oprogramowanie, platformy open source i platformy SaaS. Każde z nich jest dobre, ale nie każde będzie właściwe dla Ciebie. A na które się zdecydować? W tekście odpowiadamy między innymi na to pytanie. Ale i nie tylko.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są plusy i minusy dedykowanego oprogramowania?
  • Jakie są modele sprzedaży w e-commerce?
  • Co wziąć pod uwagę przy wyborze dostawcy usług hostingowych?

Link do tekstu.

4. Marketing sklepu internetowego. Zacznij od strategii marki i strategii komunikacji. Oto 6 kroków

Jeśli chcesz lepiej komunikować się z klientami w swoim sklepie internetowym, musisz mieć strategię marki i strategię komunikacji – to podstawa, od której zależy między innymi sposób komunikacji i dobór kanałów marketingowych.

Dlatego w tym artykule omawiamy kwestie dotyczące misji, wizji, wartości i pozycjonowania, które stanowią podstawę skutecznej strategii komunikacji dla sklepu online.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak stworzyć misję, wizję i wartości dla swojego sklepu?
  • Jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji?
  • Jak dbać o spójny wizerunek marki?

Link do tekstu.

5. 5 kwestii na temat sprzedaży w e-commerce, o których mówi się za rzadko

Pomimo wzrastającej popularności e-commerce, istnieje kilka istotnych kwestii dotyczących sprzedaży online, które omawiane są zbyt rzadko. Jedną z nich jest ustalenie właściwej ceny, która wpływa na atrakcyjność produktu oraz jego pozycję na rynku.

Inna sprawa to mierzenie efektów i interpretacja danych. Do tego dochodzą aspekty związane z podnoszeniem wyników sprzedażowych – a wśród nich takie techniki jak cross-selling i upselling.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak ustalać ceny produktów?
  • Jakie narzędzia analityczne warto wybrać do monitorowania zachowań użytkowników na stronie internetowej?
  • Co brać pod uwagę przy interpretacji danych sprzedażowych?

Link do tekstu.

6. Jak rozkręcić sprzedaż w e-commerce? Podpowiada Kacper Skoczylas, Head of _Stores w cyber_Folks

Co wspólnego mają ze sobą sklepy internetowe, które osiągają rynkowe sukcesy? Według Kacpra Skoczylasa, Head of _Stores w cyber_Folks, takie sklepy często stawiają na budowę silnej marki, inwestują w analizę danych i skupiają się na doskonałej obsłudze klienta. Z Kacprem rozmawiamy o sprzedaży w e-commerce.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co jest najistotniejszym czynnikiem wpływającym na sukces w e-commerce?
  • Co mają ze sobą wspólnego tacy giganci jak Allegro czy x-kom, co pozwala im osiągać spektakularne sukcesy?
  • Czy mali gracze mogą konkurować z dużymi markami?

Link do tekstu.

7. Posprzedażowa obsługa klienta w e-commerce. Jak robić to dobrze?

Obsługa klienta to ważny element strategii e-commerce, który wyróżnia wielkich graczy na rynku. Firmy takie jak Allegro, Zalando czy Media Markt stosują różne strategie, aby zapewnić klientom najlepsze doświadczenia zakupowe. Dlaczego?

Bo klient, który czuje się zaopiekowany, chętnie dokona ponownych zakupów. A jeśli chcesz poprawić posprzedażową obsługę w swoim sklepie, przeczytaj ten tekst.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak wysyłać potwierdzenia zamówienia?
  • Dlaczego warto umożliwić klientowi śledzenie przesyłki?
  • Jakich błędów należy unikać w obsłudze klienta?

Link do tekstu.

8. Prawo w e-commerce. O czym musisz wiedzieć, żeby prowadzić sklep online zgodnie z prawem?

Wojciech Wawrzak, radca prawny specjalizujący się w prawie internetowym, udzielił nam istotnych informacji na temat prawnych aspektów prowadzenia e-commerce.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie obowiązki prawne ciążą na właścicielach sklepów internetowych?
  • Jakie zasady powinno się opisać w regulaminie sklepu?
  • Czy warto rozpatrywać reklamacje na korzyść konsumenta, nawet gdy konsument nie ma racji?

Link do tekstu.

9. Myślisz o uruchomieniu sklepu internetowego? Załóż go ze _Stores w kilka chwil

Poszukiwanie najlepszego sposobu na uruchomienie sklepu internetowego może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy budżet i czas są ograniczone. _Stores od cyber_Folks oferuje prostą i szybką alternatywę dla osób chcących rozpocząć sprzedaż online bez konieczności angażowania dużej kwoty czy wiedzy technicznej.

Platforma ta umożliwia stworzenie sklepu z gotowych klocków w zaledwie kilka minut, korzystając z dostępnych szablonów graficznych i łatwego w obsłudze panelu.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak założyć sklep internetowy w kilka minut bez kodowania?
  • Dlaczego _Stores od cyber_Folks może być dobrym rozwiązaniem dla osób z ograniczonym budżetem i czasem?
  • Dlaczego warto przetestować _Stores, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce?

Link do tekstu.

Skorzystaj z pomocy

Jeśli potrzebujesz pomocy w postawieniu swojego pierwszego sklepu internetowego, skontaktuj się z cyber_Folks – tutaj znajdziesz szczegóły.

Artykuł reklamowy powstał we współpracy z firmą cyber_Folks

Główne zdjęcie wykorzystane w artykule pochodzi z serwisu Pexels.com.

Autor

Jestem właścicielem i redaktorem naczelnym Rebiznes.pl. Pomagam przedsiębiorcom pisać o ich firmach. Jeśli chcesz, żebym napisał o Twojej, odezwij się do mnie – adam.sawicki@rebiznes.pl.
Udostępnij
Przeczytaj również