Re:biznes

Mały biznes też może być zwinny i konkurencyjny. Wnioski z konferencji Business Market

Mimo że nie dysponuje sztabem ekspertów, mały biznes także musi czuwać nad tym jak dynamicznie

Mimo że nie dysponuje sztabem ekspertów, mały biznes także musi czuwać nad tym jak dynamicznie zmienia się otoczenie rynkowe. Okazuje się, że niekiedy, aby uczynić mały biznes bardziej zwinnym i konkurencyjnym, wystarczy drobna zmiana w podejściu do prowadzenia biznesu. O tym, co zrobić, aby m.in. szybciej adaptować się do zmian i zdołać pozyskiwać oraz utrzymywać klientów mówili eksperci występujący podczas zeszłotygodniowej konferencji Business Market w Warszawie.

Na scenie można było zobaczyć m.in. Wojciecha Wereszko, byłego oficera Jednostki Wojskowej GROM i Formoza, który opowiadał o zależnościach pomiędzy wojskiem a biznesem przede wszystkim w kontekście zdolności do adaptacji do zmian.

– Kiedy nie mamy danych umożliwiających nam zmianę podejścia, dostosowanie naszej oferty do nowych potrzeb rynkowych, to po prostu kręcimy się wokół własnej osi. Narzędzi do mierzenia różnych parametrów jest wiele, ale kluczowe jest w ogóle uświadomienie sobie, że decyzje będziemy podejmować w oparciu o dane. Wiadomo, że będąc małym przedsiębiorcą, musimy mierzyć siły na zamiary, dlatego warto skupić się na danych odnoszących się do zapotrzebowania na naszą usługę – tj. kto potencjalnie z niej skorzysta i jaki jest profil klienta, któremu chcemy daną usługę oferować – doradza Wojciech Wereszko, CEO True Leader.

Z kolei Justyna Jakubczyk, strateżka i trenerka biznesu z CX House podzieliła się swoim doświadczeniem w zakresie pozyskiwania i utrzymania klientów.

– Na rynku powstaje coraz więcej firm, które dostarczają klientom podobne produkty i usługi. Nie wystarczy już konkurować ceną, czy samą ofertą. Zachęcam, aby spojrzeć na swój biznes z perspektywy zmniejszania czasu i wysiłku klienta, który musi włożyć np. w uzyskanie i przeanalizowanie oferty albo skorzystanie z produktu czy usługi. Im szybciej i sprawniej dostarczymy usługę czy produkt, tym większe szanse, że klient wybierze nas, a nie konkurencję – mówi Justyna Jakubczyk.

W programie znalazły się także inne aktualne tematy związane m.in. z wpływem nowoczesnych technologii na biznes i innowacjami, o jakich mogą i powinni myśleć mali przedsiębiorcy. 

– Tegoroczna konferencja Business Market to ogromny sukces. Niezwykle cieszy mnie widok młodych przedsiębiorców, którzy nie boją się zadawać pytań i chętnie nawiązują kontakty z innymi przedsiębiorcami. Połączenie przedsiębiorczych, młodych ludzi, którzy chcą aktywnie rozwijać się biznesowo z przedsiębiorcami i mentorami z wieloletnim stażem to główny cel konferencji, ale także w ogóle naszych wspólnych działań z fundacją – mówi Paweł Zegarłowicz, prezes zarządu Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga, głównego partnera konferencji Business Market.

W konferencji wzięło udział ponad 150 osób planujących rozwój biznesu. Nagrania z wystąpień będą dostępne na kanale Fundacji Think na YouTube.

– Osoby, którym nie udało się dołączyć do naszej konferencji, zachęcam do udziału w naszym programie wspierającym rozwój przedsiębiorczości. Kierujemy go tak do osób, które już jakiś czas prowadzą biznes, jak i do tych, które są dopiero na etapie tworzenia pomysłu. W ramach programu oferujemy indywidualne sesje coachingowe, spotkania mentoringowe, a także webinary i zamknięte spotkania networkingowe. To świetna okazja, aby poszukać rozwiązań na bieżące wyzwania w swoim biznesie albo sprawdzić swój pomysł z osobami, które mają za sobą wiele lat praktyki biznesowej, a przy tym są profesjonalnymi coachami albo mentorami  – podsumowuje Anna Bichta, prezeska Fundacji Think!

Nabór do Programu Rozwoju Przedsiębiorczości, prowadzonego przez Fundację Think! rusza we wrześniu. Zgłaszać mogą się osoby w wieku od 18 do 30 lat, które już prowadzą biznes lub dopiero mają pomysł, który chcą rozwinąć. Więcej szczegółów na stronie.

Autor

Pressroom to dział, w którym znajdziesz informacje prasowe, czyli komunikaty prasowe udostępnione redakcji. Chcesz umieścić swoją informację prasową, napisz na redakcja@rebiznes.pl.
Udostępnij
Przeczytaj również