RE-ZIP to dostawca rozwiązania do obsługi opakowań wielokrotnego użytku. Startup właśnie pozyskał 3,1 mln euro. Wśród inwestorów z Danii i Szwajcarii znalazł się polski fundusz – Tangent Line.
Problem z recyklingiem
Ludzie na całym świecie wysyłają rocznie ponad 200 miliardów paczek, które generują około 200 miliardów jednorazowych opakowań – te później trafiają do śmieci. Chociaż recykling w wielu przypadkach jest lepszą opcją niż korzystanie z surowców pierwotnych, to jednak proces recyklingu wiąże się z wysoką emisją dwutlenku węgla.
Aby rozwiązać ten ekologiczny problem, wystarczy kilkakrotnie użyć tego samego opakowania przed jego przekazaniem do recyklingu. Można w ten sposób ograniczyć emisję CO2 do 87%.
Co do tego ma RE-ZIP?
RE-ZIP używa opakowań i toreb z opatentowaną metodą składania do wielkości koperty, aby docelowo zastąpić nimi zwykłe opakowania kartonowe i plastikowe torby. Dzięki temu właściciele sklepów online będą mogli zrezygnować z jednorazówek i zmniejszyć swój ślad węglowy.
Strony transakcji o inwestycji
Monika Borowiecka, founding partner w Tangent Line
Wierzymy w model cyrkularny w e-commerce, a inwestycja w RE-ZIP to nie tylko decyzja biznesowa. Jest ona przede wszystkim podyktowana postępującymi zmianami klimatycznymi, które mogą zostać powstrzymane wyłącznie poprzez proekologiczne i zrównoważone rozwiązania. Ponadto, jako fundusz inwestycyjny odpowiedzialny społecznie, łączą nas wspólne cele i filozofia biznesu.
Jesteśmy również zobligowani do raportowania naszego zaangażowania w tym obszarze. ESG wyznacza bardzo silne trendy w światowej gospodarce. Esencja zbiorów regulacji związanych ze zrównoważonym rozwojem, społecznie odpowiedzialnym i wspierającym ochronę środowiska wraz z etycznymi regułami ładu korporacyjnego, to fundamenty zasad polityki inwestycyjnej funduszy zaliczanych do rodziny ESG.
Thomas Fugl, co-founder & CCO w RE-ZIP
Dzięki 3-6-krotnemu obiegowi tego samego opakowania można ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 70-80% w porównaniu do najlepszych, jednorazowych opakowań kartonowych z recyklingu. Innym ważnym aspektem jest aspekt finansowy. Gdy klient zwróci opakowanie RE-ZIP do puntu zwrotu, otrzymuje voucher zniżkowy do sklepu internetowego na kolejne zakupy.