Re:biznes

Google Analytics 4. Wersja darmowa czy płatna? Oto jest pytanie

Analiza różnic między podstawową, ogólnodostępną wersją GA4 a jej zaawansowaną opcją New Google Analytics 360
Google Analytics 4

Dane to paliwo dla rozwoju biznesu, a dobór odpowiedniego narzędzia do ich analizy jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Google Analytics 4 oferuje w tym zakresie wiele możliwości. Jaki potencjał oferuje podstawowa i zaawansowana wersja jednego z najpopularniejszych narzędzi do analizy danych? Jak dobrać odpowiednią do swoich potrzeb wersję GA4?

Analiza różnic między podstawową, ogólnodostępną wersją GA4 a jej zaawansowaną opcją New Google Analytics 360 jest kluczowa dla każdego, kto pragnie w pełni wykorzystać potencjał danych w rozwoju biznesu.

Bezpłatna wersja GA4 oferuje podstawowe funkcje analizy danych, które sprawdzą się w przypadku niektórych małych przedsiębiorstw czy blogerów. Jeśli mowa o pogłębionej analizie, personalizacji raportów oraz pełnej kontroli nad danymi warto rozważyć skorzystanie z Google Analytics 360.

Znając różnice między tymi dwiema wersjami, każdy będzie mógł świadomie wybrać tę, która najbardziej odpowiada jego indywidualnym wymaganiom i celom biznesowym.

Aktualne dane

Google Analytics 360 oferuje większą częstotliwość odświeżania danych o użytkownikach w panelu. Dzięki temu raporty są aktualizowane w czasie rzeczywistym – bez opóźnień, które mają miejsce w standardowej wersji Google Analytics.

W praktyce oznacza to, że korzystając z Google Analytics 360 mamy szybciej dostęp do danych, na podstawie których podejmowane są kluczowe decyzje biznesowe.

Limity danych


Bezpłatna wersja Google Analytics ma pewne ograniczenia w zakresie przetwarzania danych, dlatego w przypadku większych witryn internetowych może wystąpić próbkowanie danych. Dotyczy to zwłaszcza okresów, gdy występuje duże natężenie ruchu.

Google Analytics 360 oferuje wyższe limity przetwarzania danych i udostępnia niepróbkowane raporty, co pozwala na dokładniejszą i bardziej szczegółową analizę dużych zbiorów danych.

Czas przechowywania danych

Porównywanie danych rok do roku jest możliwe tylko w GA360. Wynika to z faktu, że w bezpłatnej wersji GA obowiązuje czasowy limit przechowywania danych historycznych do 14 miesięcy.

W płatnej wersji Google Analytics okres przechowywania danych jest znacznie dłuższy i wynosi maksymalnie 50 miesięcy, co znacznie ułatwia przeprowadzanie szczegółowych analiz.

Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Google Analytics 360 organizacja jest w stanie zwiększyć ROI z działań w kanałach interaktywnych. Należy jednak pamiętać, że jest to inwestycja przeznaczona głównie dla najbardziej wymagających firm, które mają zaawansowaną strategię zarządzania danymi i darmowa wersja GA nie pozwala im w pełni wykorzystać potencjału danych gromadzonych przez narzędzia analityczne.

Przeczytaj pozostałe teksty z cyklu:

Weź udział w webinarze

Jeśli nadal masz wątpliwości lub chcesz dowiedzieć się więcej, weź udział w Webinarze: Odkryj kluczowe korzyści GA360 dla swojej firmy, który odbędzie się 15 grudnia o godzinie 11:00.

Więcej informacji na stronie wydarzenia.

Autor

Marcin Gut odpowiada za rozwój Programmads w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wspiera agencje i marki w skalowaniu możliwości programatycznych i analitycznych zbudowanych w oparciu o rozwiązania Google Marketing Platform.
Udostępnij
Przeczytaj również