Re:biznes

ZeroQs pozyskał 2 miliony złotych. Robi inteligentne wózki sklepowe

Działający w branży handlu detalicznego polski startup ZeroQs zamknął kolejną rundę finansowania. Kapitał popłynął do
ZeroQs

Działający w branży handlu detalicznego polski startup ZeroQs zamknął kolejną rundę finansowania. Kapitał popłynął do spółki w ramach inwestycji kontynuacyjnej Freya Capital i zostanie przeznaczony na rozwój technologii inteligentnych wózków sklepowych oraz zintensyfikowanie ekspansji.

Inteligentny wózek zakupowy stworzony przez ZeroQs wyposażony jest w zintegrowany system wagowy, czytnik kodów kreskowych oraz ekran dotykowy.

– Umieszczając produkty w koszyku, klienci skanują kody kreskowe za pomocą wbudowanego czytnika. Cały proces zakupowy jest monitorowany przez system wagowy i wizyjny, co skutecznie zabezpiecza sieci handlowe przed kradzieżą, oszustwami czy pomyłkami klientów. Po opuszczeniu sklepu płatność jest automatycznie pobierana z konta klienta – opisuje funkcjonalność ZeroQs, CEO spółki, Jarosław Kaczmarczyk.

– Nasza technologia nie tylko zapewnia klientom sieci handlowych nowy poziom doświadczeń zakupowych bez konieczności oczekiwania w kolejce, lecz także podnosi poziom bezpieczeństwa oraz generuje oszczędności czasu personelu na kontrolowaniu stanowisk self-checkout – dodaje Kaczmarczyk.

Michał Lewandowski, partner zarządzający w Freya Capital:

„Obserwując dynamiczny rozwój ZeroQs, a także samego rynku, zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w spółce poprzez inwestycję follow-on.

Sieci handlowe z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się dostępowi do danych dotyczących zachowań klientów, a inteligentny wózek zakupowy ZeroQs może stać się kluczowym dostawcą tych informacji.

Wspomniane zapotrzebowanie potwierdzają prognozy wzrostu na rynku analityki wewnątrzsklepowej. Według raportu Straits Research globalny rynek In-Store Analytics już w 2022 roku wart był 3,8 mld USD, a prognozuje się, że do 2031 roku osiągnie wartość 25,4 mln dolarów. Dzięki dostępowi do takich danych, sieci sklepowe mogą zwiększyć zarówno sprzedaż jak i zadowolenie swoich klientów”.

PS. Dołącz do newslettera Rebiznes. 1 mail w tygodniu. 0 spamu. Zobacz.

Autor

Pressroom to dział, w którym znajdziesz informacje prasowe, czyli komunikaty prasowe udostępnione redakcji. Chcesz umieścić swoją informację prasową, napisz na redakcja@rebiznes.pl.
Udostępnij
Przeczytaj również