Działający w branży handlu detalicznego polski startup ZeroQs zamknął kolejną rundę finansowania. Kapitał popłynął do spółki w ramach inwestycji kontynuacyjnej Freya Capital i zostanie przeznaczony na rozwój technologii inteligentnych wózków sklepowych oraz zintensyfikowanie ekspansji.
Inteligentny wózek zakupowy stworzony przez ZeroQs wyposażony jest w zintegrowany system wagowy, czytnik kodów kreskowych oraz ekran dotykowy.
– Umieszczając produkty w koszyku, klienci skanują kody kreskowe za pomocą wbudowanego czytnika. Cały proces zakupowy jest monitorowany przez system wagowy i wizyjny, co skutecznie zabezpiecza sieci handlowe przed kradzieżą, oszustwami czy pomyłkami klientów. Po opuszczeniu sklepu płatność jest automatycznie pobierana z konta klienta – opisuje funkcjonalność ZeroQs, CEO spółki, Jarosław Kaczmarczyk.
– Nasza technologia nie tylko zapewnia klientom sieci handlowych nowy poziom doświadczeń zakupowych bez konieczności oczekiwania w kolejce, lecz także podnosi poziom bezpieczeństwa oraz generuje oszczędności czasu personelu na kontrolowaniu stanowisk self-checkout – dodaje Kaczmarczyk.
Michał Lewandowski, partner zarządzający w Freya Capital:
„Obserwując dynamiczny rozwój ZeroQs, a także samego rynku, zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w spółce poprzez inwestycję follow-on.
Sieci handlowe z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się dostępowi do danych dotyczących zachowań klientów, a inteligentny wózek zakupowy ZeroQs może stać się kluczowym dostawcą tych informacji.
Wspomniane zapotrzebowanie potwierdzają prognozy wzrostu na rynku analityki wewnątrzsklepowej. Według raportu Straits Research globalny rynek In-Store Analytics już w 2022 roku wart był 3,8 mld USD, a prognozuje się, że do 2031 roku osiągnie wartość 25,4 mln dolarów. Dzięki dostępowi do takich danych, sieci sklepowe mogą zwiększyć zarówno sprzedaż jak i zadowolenie swoich klientów”.
PS. Dołącz do newslettera Rebiznes. 1 mail w tygodniu. 0 spamu. Zobacz.