Re:biznes

Justtag Group przejmuje Relevant Audience z Finlandii. Tym samym wchodzi na rynek skandynawski

Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok
Tomasz Chłodecki, prezes Justtag Group

Justtag Group to platforma zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online. Oferuje produkty, wspierane przez algorytmy AI, podnoszące efektywność działań we wszystkich kluczowych kanałach marketingowych, m.in. w kampaniach programatycznych, social mediach czy DOOH.

Justtag Group sukcesywnie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. w Serbii i na Węgrzech. Teraz polska spółka zaczyna ekspansję w Skandynawii, przejmując fińskiego gracza – firmę Relevant Audience.

Wejście na rynki w Skandynawii

Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok pozwoli jej od razu rozpocząć działalność w 5 kolejnych krajach – Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, poprzez przejęcie kontraktów Relevant Digital z wydawcami i klientami w tym regionie. 

Tomasz Chłodecki, prezes Justtag Group:

„W przeszłości z Relevant Digital łączyły nas relacje biznesowe, stąd dobrze znamy tę spółkę. Obecnie jest ona jednym z 3 największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Aby dostarczyć jej paliwo do dalszego rozwoju, wdrożymy w spółce nasze technologie. Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku. Jednocześnie już myślimy o rozwoju na kolejnych rynkach i nie wykluczamy następnych akwizycji”.

JustID nowym standardem w sieci

Justtag Group od ponad 2 lat rozwija autorski system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie – JustID. Jest to alternatywa dla 3rd party cookies (ciasteczek stron zewnętrznych), które obecnie są wykorzystywane przez partnerów stron internetowych do tworzenia internetowych profili użytkowników na podstawie ich dotychczasowych zachowań i historii wyszukiwania.

Dzięki temu możliwe jest m.in. wyświetlanie reklam określonym osobom na podstawie zebranych o nich danych. Zgodnie z aktualnymi informacjami do końca przyszłego roku 3rd party cookies mają zostać wyłączone, a więc reklamodawcy nie będą już mogli w oparciu o nie targetować reklam. Identyfikator JustID został zaimplementowany już przez ponad 150 czołowych witryn w Polsce. 

Europejski plan

Ten rok był przełomowy dla polskiej spółki technologicznej. Zanotowała ona dwucyfrowy wzrost przychodów przy ich wielomilionowym poziomie i aż trzycyfrowy skok na wyniku EBITDA. Prognozy Justtag Group na 2024 r. są jeszcze lepsze – zakładają większe zyski i dalsze, dwucyfrowe wzrosty, a za ok. 15-20 proc. sprzedaży odpowiadać będą rynki skandynawskie.

Wcześniej Justtag, jako pierwsza firma w regionie CEE, zmierzył konwersję pomiędzy kampanią reklamową w internecie a wizytami w sklepach stacjonarnych. Obecnie rozwija tę technologię w kilku krajach w Europie, pracując dla takich klientów jak: BP, McDonald’s, Sephora, OBI, Żabka czy działającej na 9 rynkach poza Polską sieci stacji benzynowych OMV. 

Autor

Pressroom to dział, w którym znajdziesz informacje prasowe, czyli komunikaty prasowe udostępnione redakcji. Chcesz umieścić swoją informację prasową, napisz na redakcja@rebiznes.pl.
Udostępnij
Przeczytaj również