Fonia, operator aplikacji rabatowej, z której skorzystało do tej pory ponad 1 mln użytkowników, chce pomóc markom w precyzyjnym docieraniu do ponad 20 mln internautów zainteresowanych zakupami konkretnych produktów. Jak? Ma w tym pomóc zakup części Selectivv, firmy specjalizującej się w analizie danych o zainteresowaniach internautów i wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji oraz Big Data.
Czy zapamiętaliście jakiś reklamowy spot telewizyjny lub internetowy? Jakaś kampania zwróciła Waszą uwagę? No właśnie. Przedstawiciele Fonii przekonują, że choć wydatki na reklamę rosną i wyniosły w Polsce w I połowie br. 5,6 mld zł, to spora część tych środków wydawana jest nieefektywnie. I mają pomysł, by to zmienić.
– Wyobraźmy sobie następujący scenariusz: planujemy np: zakup telefonu. Przeszukujemy więc Internet w poszukiwaniu jak najlepszej oferty. Są one dość podobne. W międzyczasie dostajemy powiadomienie o sporym rabacie w jednym ze sklepów. To skłania nas do zakupu w tym akurat sklepie – tłumaczy Tomasz Mazek, CEO Fonii. I przekonuje, że podobny scenariusz można zastosować w stosunku do praktycznie każdego innego produktu: butów, ubezpieczeń, podróży czy platformy streamingowej. – W ten sposób, otrzymując bardzo mocno sprofilowane informacje o rabatach, konsument miesięcznie zaoszczędza spore pieniądze. A marka, precyzyjnie dociera do kupujących bez konieczności realizowania kosztownych kampanii reklamowych – dodaje Tomasz Mazek.
Jak to możliwe?
Fonia stawia na personalizację i łączenie marek z kupującymi na najważniejszym etapie procesu zakupowego. Będzie to możliwe dzięki połączeniu potencjału świata reklamy online i offline a konkretnie: kompetencji i technologii dwóch podmiotów: Selectivv, agencji marketingu cyfrowego, mającej na swoim koncie ponad 4 tys. zrealizowanych kampanii reklamowych w 20 krajach oraz własnych.
Fonia rozpoczęła działalność niemal dokładnie rok temu – we wrześniu 2022 r. Jej klienci mogą skorzystać z usług telefonii komórkowej i internetu mobilnego w zamian za emisję reklam na smartfonie, a także korzystać z ekskluzywnych kuponów rabatowych oraz usług cashback w najpopularniejszych sklepach internetowych. Na przestrzeni ostatniego roku firma zbudowała ogromną bazę użytkowników zainteresowanych zakupami, którzy skorzystali z oferty rabatowej w ponad 600 sklepach. W ten sposób pozyskała kilkaset tysięcy adresów mailowych, numerów telefonów, ale i 1st party cookies.
– Przejęcie biznesu marketingowego Selectivv pozwoli nam te dane wzbogacić o informacje pochodzące z ponad 350 tys. aplikacji i 17 mln stron mobilnych. Dzięki temu będziemy mogli bardzo precyzyjnie docierać do ponad 20 mln kupujących i realizować szerokie spektrum usług reklamowych wpisujących się w oczekiwania zarówno konsumentów, jak i marek jednocześnie. Jestem przekonany, że nikt wcześniej nie był w stanie łączyć kupujących i marek tak skutecznie i tak kompleksowo, jak my – przekonuje Tomasz Mazek z Fonii.
Podpowiedzi dla marek
Wykorzystując własną bazę danych użytkowników i dane oraz technologię Selectivv, Fonia będzie oferować kompleksowe kampanie online precyzyjnie skierowane do osób zainteresowanych zakupami konkretnych produktów z wykorzystaniem reklam display, SMS, mail po media społecznościowe.
– My doskonale wiemy, że ktoś chce kupić buty, telewizor czy wyjechać na wakacje i możemy pomóc marce do takiego konsumenta dotrzeć z ofertą rabatową, dokładnie w czasie podejmowania decyzji zakupowej. Marka trafiając prosto do klienta, może istotnie zwiększyć sprzedaż i ograniczyć koszty marketingu – zaznacza Tomasz Mazek.
Firma Selectivv na polskim rynku jest znana przede wszystkim z realizacji badań rynkowych na użytkownikach urządzeń mobilnych i precyzyjnych, targetowanych działań reklamowych realizowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i analizy zbiorów danych do celów reklamowych (Big Data). I to właśnie ta druga część biznesu trafi do właścicieli Fonii. Marka Selectivv na rynku pozostanie i w dalszym ciągu będzie realizować projekty badawcze.
– Rynek się zmienia. Niepewność gospodarcza, inflacja sprawiają, że klienci szukają zakupowych okazji, a marki nowych, tanich i skutecznych sposobów na dotarcie do nich z ofertą. My potrafimy to robić, stworzyliśmy mechanizm łączący marki z kupującymi bez pośredników, a dzięki kompetencjom i technologii Selectivv będziemy to mogli zrobić lepiej i w znacznie szerszym zakresie niż do tej pory – tłumaczy powody transakcji Tomasz Mazek z Fonii.
Proces zakupu części Selectivv już się rozpoczął i ma się zakończyć w lutym 2024 r. Zespół Selectivv odpowiedzialny za realizację kampanii reklamowych, zasili szeregi Fonii, która będzie łączyć marki z kupującymi pod szyldem Fonia.digital. Usługi dla klientów indywidualnych – oferta kuponów rabatowych i cashback – będą oferowane tak jak do tej pory – pod marką Fonia.