Instagram Edits z mocnym debiutem. Edytor wideo pobrano już 7 milionów razy

Meta zaliczyła mocne wejście na rynek edytorów wideo. Instagram Edits w zaledwie tydzień od premiery został pobrany aż 7 milionów razy.
Instagram Edits to narzędzie do tworzenia wideo przeznaczone dla użytkowników Instagrama, którzy chcą tworzyć reelsy, stories i inne krótkie formaty. Według TechCrunch aplikacja odnotowała lepszy debiut niż CapCut, osiągając 7,1 miliona instalacji na iOS i Androidzie w ciągu tygodnia.
Instagram Edits na szczycie App Store
Instagram Edits w pierwszym dniu po premierze wskoczył na pierwsze miejsce w zestawieniach najpopularniejszych aplikacji na iPhone’a w USA. W kolejnych dniach utrzymał się na drugim miejscu, by w piątek spaść na trzecią pozycję.
Dla porównania CapCut, obecnie jedno z ulubionych narzędzi twórców TikToka, w pierwszych trzech dniach po premierze zebrał tylko 83,5 tysiąca pobrań, a przy debiucie był dostępny na zaledwie połowie rynków, na których dziś działa.
Rozbudowane narzędzia do edycji
Instagram Edits oferuje twórcom komplet narzędzi, które mają ułatwić cały proces tworzenia wideo – od nagrania do publikacji. Aplikacja pozwala na rejestrowanie materiałów o długości do 10 minut, zarządzanie projektami i bezpośrednie udostępnianie gotowych filmów na Instagramie i Facebooku.
Wbudowany edytor umożliwia precyzyjną edycję na osi czasu z dokładnością do jednej klatki, automatyczną poprawę jakości obrazu oraz dodawanie efektów specjalnych, takich jak green screen czy płynne przejścia. Użytkownicy mają także dostęp do narzędzi analitycznych, które w czasie rzeczywistym pokazują m.in. wskaźniki przewijania wideo, pomagając lepiej dostosowywać treści do oczekiwań odbiorców.
Kreatywność i współpraca
Meta zadbała także o bardziej kreatywne funkcje: twórcy mogą korzystać z zaawansowanych opcji animacji tekstu, dodatkowych czcionek, filtrów, efektów dźwiękowych i muzyki. Aplikacja pozwala na wybór najważniejszych momentów wideo dzięki funkcji keyframes.
Ponadto twórcy mogą udostępniać wersje robocze swoich projektów znajomym, innym autorom lub markom, aby wspólnie pracować nad treściami. Meta zapowiada, że kolejne aktualizacje aplikacji będą wdrażane na podstawie opinii użytkowników.
Przeczytaj również: